Met a girl, fell in love, glad as I can be.

Jag och Erik har ett gemensamt projekt på gång. Projekt BM. Det är någon sorts hyllning till Bill Murrays karriär där vi gör en bild till alla hans bästa/viktigaste filmer. Erik har hunnit göra två tryck än så länge, och jag gjorde just färdigt mitt första, på filmen Rushmore:


Screentryck, 2 färger, 30x30 cm.



Det tog ganska lång tid för mig att bestämma mig för vad jag ville göra för bild. Det var många idéer som dök upp i mitt huvud men jag hade svårt att bestämma mig för en. Eftersom Rushmore är världens bästa film så vill man ju göra den absolut bästa bilden man kan. Det blev den här. Inspirerad av denna scen:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0