Uppdatering!

Ja, nu har det gått en tid sedan senast, tyvärr. Men uppehållet beror inte på att jag inte haft något att göra eller uppdatera med, utan snarare tvärtom. Vi har satt upp (och tagit ner) en utställning, vars vernissage var över alla förväntingar med hundratalet besökare. (Och jag sålde ett tryck. Yay!) Samtidigt hade skolan öppet hus och till båda tillställningarna hade jag massa saker att göra färdigt. Min mor och storkusin var på besök och hade två stora lass gamla kameror med sig till mig. Tack morfar! Så dem har jag pysslat och fotat med också det senaste. Och trots att det nu är påsklov är det inte mindre fullt upp för det. Jag använder den tiden till att färdigställa gamla grejer som inte blivit färdiga än. Och det är ju bra, för allt det här betyder  ju att jag har massor att uppdatera bloggen med.

Men när det är mycket att välja mellan väljer jag allt som oftast ingenting alls istället, så en organiserad uppdatering får vänta lite till. Istället kommer här lite bilder från det som hänt det senaste, så kommer jag tillbaks på riktigt alldeles strax.


Vernissaget var som sagt superlyckat! Fullknökat i den lilla lokalen (som vi fått plats med fler tryck än vi trodde i) i princip hela dagen från 13 till 19. Sanslöst och väldigt, väldigt trevligt.


Eftersom det var öppet hus på skolan så snyggade jag till min arbetsplats något.


Nere i vänstra hörnet hänger min försoning med lito. En teknik jag alltid haft ett hatförhållande till. Dels för att jag inte lyckats hantera den, men också för att jag inte riktigt sett något användningsområde för den. Litons uttryck tilltalar mig inte riktigt. Det är inte helt sant, för jag har sett många fina litografier, men det har inte riktigt något att ge mig i mitt arbete. Jag arbetar inte särskilt fotobaserat i min grafik så då har jag aldrig haft användning för lito. Men nu hade jag en bildidé som bara kunde genomföras med lito, så då bad jag min kära lärare, fantastiske Jim, om en riktig idiotkurs så att jag kunde få ordning på skiten. Och det verkar som att jag fått det också! Tack, Jim! (Bilden är egentligen bara en testskiss, men den färdiga bilden kommer se ut ungefär så, och är del i mitt och Eriks Bill Murray-projekt. Vilken film det rör sig om kan ni ju roa er med att fundera på.)


Ett projekt som är nästan ett år gammalt nu. (Nja, inte riktigt kanske. Men ett halvår i alla fall.) "Någon annanstans i Göteborg" heter det och bygger på minnen kring allmäna platser i Göteborg. Sju bilder i torrnål + screen, med tillhörande text som beskriver minnet. Egentligen är allt färdigt, bara det att jag inte tryckt texterna än och därför har jag inte publicerat det här heller. Jag fick mycket givande respons kring det för ett tag sen, vilket lett till att jag ska göra om den sjunde bilden (som inte är med på bilden, men skymtas i lådan nere till vänster) och jag hoppas på att jag har gjort det efter helgen nu...

Kommentarer
Postat av: Rebecka Kursarhufvud

Satsar en liten virtuell penning på att det kanske är en film som utspelar sig i Tokyo... But hey, who knows. Yay och grattis för sålda alster!

2010-04-12 @ 16:30:27
URL: http://www.detjagsomflytt.blogspot.com
Postat av: Péter

Fina grejer!



Och den där tapeten är galet snygg.

2010-05-10 @ 09:32:26
URL: http://petermedvind.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0