Gud och huset


Torrnål (i plast) och screen. 12x17 cm. 10 st.

Jag är tillbaks i det lilla formatet. Och jag är tillbaks till oldschooltekniken koppartryck. Fast istället för att rista i koppar har jag skurit med en skalpell i plast (för koppar är svindyrt och då oroar jag mig bara för att jag förstör material). Då ser det nästan ut som man tryck en hårdgrundsetsning. Och det är ju ball. Hur som helst så var det mysigt att stå i oldschooltryckeriet igen, vilket jag säkert inte gjort på ett år. Och det kommer jag göra mer, för nu har jag tänkt ut en liten serie bilder i den här stilen som jag vill göra.

Step by step:

Först ett torrnålstryck alltså, sedan fyra färger screentryck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0