Bra tryck

Jag talade för ett tag sedan om att göra en bildserie och nu är den på gång. Har stått i tryckeriet hela dagen och tryck upp tre bilder i sex ex vardera (och några provtryck utöver det). Så det var bra tryck i inspirationen idag. Det kommer bli två-tre bilder till, som jag ska trycka upp imorrn, och sen är det dags att trycka screen uppå det. Och därefter får jag se hur de ska ramas in eller föras samman till en helhet.


Man blöter ner papperena innan man kör dem genom pressen för att färgen ska fästa bättre, och för att de inte ska bli helt skrynkliga när de torkar så spänner man upp dem på väggen så här. Man kan lägga dem i en torkpress också om man vill, men jag tycker det är fint att sätta upp dem. Man får en liten överblick då och det är ju gött. (Dödskallarna är det inte jag utan Staffan som gjort.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0