Hemmatryckeriet!

Jag har varit dålig på att uppdatera på sistone, men det ska bli skärpning med det. Har många projekt på gång, så det kommer nog finnas saker att uppdatera med framöver. Bland annat har jag till slut fått upp mitt lilla tryckeri här bakom mig på rummet:


Skruvade fast ett par billiga, feta gångjärn i ramen och i min gamla byrå, som får agera tryckbord. Det är lite litet, men det får gå. Gångjärnen är såna man har till dörrar, som man kan haka av. Viktigt, eftersom man måste kunna ta bort ramen snabbt för att tvätta bort färgen ur den innan den torkar.


Anledningen till gångjärnen över huvud taget är för att man ska kunna höja och sänka ramen så att den alltid sänks ner på exakt (hyffsat millimeterprecist åtminstone) samma ställe varje gång så att man enkelt kan mönsterpassa och trycka många tryck snabbt efter varandra.


Det bruna trycket måste passas så den inte går ut utanför det gula eller in i katternas silhuetter.


Och det svarta trycket är pricken över i:t, som ger hela trycket liv med de boxande katterna.

Det var första kassen tryckt. Jag ska trycka ett helt gäng till, i olika färger och med de andra kattsituationerna. Om någon vill köpa så är det bara att höra av sig till mig. En hundring kostar de.

Kommentarer
Postat av: Monika

Skrev visst för snabbt i det andra inlägget, här kan man ju se bättre ;)

2009-08-05 @ 12:04:01
URL: http://gamingmama.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0