I come in pieces!

Nu är den färdig, min lilla manchesterrobot. Och dess namn är C-ROID. Säg hej till publiken!



Han ska spela huvudrollen i en kommande musikvideo, till Fredrik Ståhls Stoic Calm, från skivan Universally Personal, som jag gjorde skivomslaget till. Egentligen var deadline nån gång i juni, men sommartid är sommartid... Förhoppningsvis dröjer det inte länge till nu. Nu när  huvudpersonen är redo.


The Making of C-ROID:


Gaffatejp och kartong. Simpelt och snyggt. För mer stabilitet hade man ju kunnat limma också.


Sen limmade jag bara på tyget rakt på. Karlssons klister är grejen!


Att få snygga skarvar tog lite tid, men envishet och övning ger färdighet...


För att lederna ska gå att röra limmade jag fast små billiga supermagneter.


Jag har fått ett hem, jag har fallit på plats, jag har satt ihop mig själv som en plastbyggsats.


Hela världen ligger nu för hans fötter. Hjul. Åh, larvfötter hade ju vart en bra idé annars...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0