Cats of Finland

Nu har det varit så där tyst här igen... Fastän jag ändå gjort färdigt massa grejor på sistone.

Cats of Finland exempelvis.

Screentryck, 35x35 cm (10 ex)

Det är en parafras på en teckning gjord av Finlands (antagligen) mest kände tecknare. Han jobbade underground på 50-talet men blev stor under 70-talet och är nog ganska välkänd idag. Jag tänker inte avslöja hans namn för då googlar ni det bara och så förstår ni hela grejen. Ni som vet det vet det och kanske känner ni igen bilden eller stilen. Annars hoppas jag det är en fin bild i sig själv också.

Jag håller på att göra ytterligare en version av samma bild, som jag förmodligen kommer ha med på avslutningsutställningen som har vernissage på Göteborgs Konstskola 22 maj. Bara några veckor kvar. Sätt in det i kalendern och kom dit! Det blir även vernissage för en annan utstälning helgen därefter, men mer om det någon annan dag.


Kommentarer
Postat av: Christofher

Riktigt häftigt! Några nya tygkassemotiv pågång? :)



Jag beundrar dina projekt!

2010-06-16 @ 01:04:55
Postat av: Anna

GRYMT snygg!! Älskart.

2010-08-12 @ 12:29:19
URL: http://kreativitet.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0