Decent things


Screentryck, tre färger, 37x37 cm (tryck: 30,5x30,5)

Del två i den lilla serien som började med Fine heart för ett tag sedan. Det här trycket har en lite liknande tanke och är baserad på filmen Where the Wild Things Are. Ni som sett den kanske förstår. Medan jag tryckte den hade jag en liten kris eftersom jag inte tyckte det blev bra alls. Första trycket, den gula bakgrunden, såg alldeles för ojämn ut. Jag klantade mig lite. Men jag fortsatte hur som helst och när jag tryckte medaljongerna (återigen egentillverkade) så täckte de över ojämnheterna så att de inte syntes. Och sista trycket, de svarta linjerna, förhöjer alltid helheten när man sätter det. Men det är alltid lite ångestladdat eftersom sista trycket kan sabba många timmars arbete om man klantar sig. Men det gick ju bra!

Före och efter:








Kommentarer
Postat av: Peterweee

Ännu fler poäng!

2010-03-22 @ 23:42:39
Postat av: Anna Horn

Hej!

Måste säga att du gör väldigt fina saker, har suttit och bläddrat igenom din blogg ett tag nu.

Men jag blir väldigt nyfiken. Det här med screentryck, vad är det egentligen? Hur går man tillväga? Är det ungefär samma procedur som att framkalla fotografier, eller är det en helt annan sak?

Jag blir i vilket fall väldigt inspirerad och sugen på att prova. Vore jättesnällt om du orkade ta dig tid till att svara lite kort på min mail eller i kommentar på bloggen!



Men i vilket fall, du gör fantastiska grejer!!

2010-08-12 @ 08:53:22
URL: http://kreativitet.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0