IT-konst!

För ett tag sedan skaffade jag mig en ny mobil. Jag ville ha en mobil med kamera för att snabbt kunna fota sådant jag stöter på här och där som på något sätt inspirerar, för att komma ihåg det. Men jag ville absolut inte göra av med några pengar, så det blev den absolut billigaste kameramobilen jag kunde hitta, och kvalitén på kameran är därefter. Men jag blev efter att ha kollat igenom mina bilder himla peppad av hur härligt fulsnygga de är. Så jag funderar på om jag inte kan använda det på något sätt. Så jag har funderat ut ett projekt där jag kan leka lite med detta.
Vi får se vad det blir av med. Så länge, en exempelbild:



Nevermind bruset och kornigheten - den sluddriga oskärpan och färgerna får det på något sätt att se ut som en akvarellmålning tycker jag. Spännande! (Fotot är taget på Januarigatans spårvagnshållplats för någon natt sedan.)

Kommentarer
Postat av: Johan

Det ser också ut som ett hjärta i snön till vänster om lampan. Men ja, akvarell!

2010-02-02 @ 21:41:17
Postat av: Steve

Haha, shit! Jag var tvungen att leta efter det men nu ser jag! Ballt!

2010-02-03 @ 01:08:48
URL: http://diditmyself.blogg.se/
Postat av: Stina

Jag älskar verkligen dina saker

2010-02-05 @ 18:43:58
Postat av: Steve

Oj, tack ska du ha! :)

2010-02-05 @ 23:39:14
URL: http://diditmyself.blogg.se/
Postat av: Stina

varsågod

2010-02-06 @ 01:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0