Hur länge har du bott i Japan?

Mitt andra tryck i vår Bill Murray-bildserie är färdigt. Från en film de flesta säkert sett.

Screentryck, 2 färger, 30x30 cm.

Inspiration har jag hämtat från japanska bokomslag som enligt min uppfattning ofta ser ut på det här sättet, även om jag inte kunnat hitta några exempel på internet... Detta går lite i samma stil som mitt Rushmore-tryck, vilket jag på ett sätt tycker är lite tråkigt. Men jag gillar bilden (och satt i sitt sammanhang när bildserien är färdig så kommer den nog finna sin egna plats). Gav den lite mer färg än scenen har i filmen. Tyckte den förtjänade det eftersom det känslomässigt är mycket färg i scenen. Den här scenen alltså:


(Dubbad till spanska. Lost in Translation...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0