Le box de musique! (Eller nåt...)

Det var ett tag sen sist... Och jag skyller det på att de projekt jag har igång nu är lite större i omfång än de brukar va, så det tar lite längre tid innan de är färdiga. Men då får det bli till att uppdatera med lite work in progress. Och detta är vad jag pysslar med just nu. Nån sorts musikmaskin, till "ljud- och bild-projektet" som ska presenteras i slutet av nästa vecka.



Maskinen består av (från höger till vänster) en liten hemmabyggd speldosa, en samplad ljudslinga, som spelas via en liten freestyle och spelas genom att hålla nere den röda knappen, samt ska jag bygga nån enkel form av klaviatur där till vänster. Så tanken är att man ska kunna snurra på hjulet och få nån sorts melodi, hålla nere knappen för ett beat och sedan spela en liten extra melodi på det lilla klaviaturet. Nästan som en syntesizers!


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Hej där!



Jag har tänkt länge att jag ska svara på din kommentar för att den gjorde mig så glad. Fyra månader senare lyckas jag: Tack!



Vilka fina projekt! Är väldigt imponerad (:



(min blogg flyttade från vimse.blogg.se till en lång och jobbig adress på www.unt.se, men den finns också längst ner på deras startsida.)

Postat av: Steve

Hihi, hej igen!



Jo, jag började ju undra varför du inte uppdaterade din blogg nåt mer...



Tack (så här tio dar senare) för de fina orden!

2009-10-21 @ 23:10:24
URL: http://diditmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0