Mer åt alla!

Med min stora ram jag byggt kan man göra stora tryck! Och jag hade massa papper liggandes som jag fick av nån papperstillverkare på bokmässan förra året. De är i perfekt affischformat (64x46cm) så jag tänkte det var perfekt att inviga stora ramen på dem. Och efter att ha kollat på Beautiful Losers blev jag sugen på att jobba med text, vilket jag annars har väldigt svårt för eftersom det känns alldeles för simpelt och "lätt" att använda text. Bara göra nån bild och lägga på nån text på det så blir det en djup bild. Så jag ville jobba med en text som inte betyder nåt. För textens forms skull, snarare än dess funktion. Som en politikerslogan. "Mer åt alla" exempelvis.



Men när jag höll på att trycka så upptäckte jag att det blev väldigt fint utan text också. Så jag gjorde gjorde bara text på hälften av trycken till slut. 5 med text och 6 utan.



Vidare till nya projekt!

People worry...
What are they worrying about today?
People worry...
What are they worrying about today?
Seems like there's a good reason
to worry, worry, worry...
/ Violent Femmes - Confessions

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0