Två arga kameler i en bil

I helgen har jag och grafikföreningen haft en session i KV Konstskolas grafikverkstad. Det är därför jag tryckt massa kassar. Men jag var bara tvungen att trycka lite kartongtryck också. Jag gick på KV för 3-4 år sedan, och även om jag snabbt lärde mig att screen var lite coolare än allt annat, så var ändå kartongtryck (eller collografi, som det heter på fackspråk) det som var grejen där. Vår lärare Marie Palmgren var himla peppad och peppade oss alla på kartongen och peppade mig själv på grafik i stort, vilket gjorde att jag sökte till Göteborgs Konstskola där jag fick gå två år och göra det bästa som finns i princip hur mycket jag ville, varje dag, dygnet runt (nästan).

Och nu när jag var tillbaks på KV var jag tvungen att sätta mig ner med ett kartongtryck alltså, vilket jag faktiskt inte gjort på ca tre år. Resultatet; Två arga kameler i en bil:

("Två arga kameler i en bil", 70x50 cm, kartongtryck, 1 ex.)

"Eh, va?", undrar ni och jag svarar: "Får ni inte in youtube på er dator eller?".

Kommentarer
Postat av: cheap essays

I have never thought that camels can sound in such nasty way!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0