Vardagsmat!

Förra helgen var vår grafikförening Tryck ute hos Vardagsbilder, en grafikverkstad i Mölndal. De har hållt på sedan sjuttiotalet och startade upp ungefär som vi, konstskoleelever som kom ut i verkligheten och ville jobba ihop. Så ett samarbete mellan oss kändes perfekt! Projektet höll på under helgen och gick under titeln Vardagsmat (ordvits, yes!) och dessa två är mina bidrag:




Smoothien kom jag på efteråt att det blev ganska likt en minaret samt halvmånen och stjärnan... Helt omedvetet, men ganska kul. Tacobilden var Erik som föreslog att jag skulle göra, så jag får tacka honom för den lysande idén. Det var faktiskt svårare än jag trodde att komma på alla ingredienser i tacos.

Projektet är helt tryckt i lito (förutom framsidan, som är träsnitt - i plast), vilket är ganska kul eftersom jag aldrig tyckt nåt vidare om lito. Det blir ännu roligare av att mina bilder är väldigt mycket "screenbilder", alltså enkla former och enfärgade. Lito används annars ofta för bilder med gråskala/toner. Men de här enkla bilderna blev gött klatschiga när de trycktes i lito, så jag är helnöjd!

Mer info om det här projektet kan snart läsas om på Trycks blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0