Noizee

För ett tag sedan gjorde jag en film. Sedan dess har jag försökt trixa med att konvertera den till rätt format från flash så jag kan lägga upp den på internet. Och nu har jag äntligen lyckats. Här är den (den är 3,5 minuter lång och ganska monoton):



Jag började med att spela in lite ljud. Fingerknäppningar, handklapp, munljud. Sånt som jag går omkring och gör hela tiden oavsett. Sen klippte jag ihop en stadig takt av handklappen, la på lite plopp, osv, tills jag fått ihop en snygg låt. Sedan filmade jag mig själv när jag gjorde ljuden, la in filmsnuttarna i datorn och ritade av konturerna i varannan bild (24 bilder/sekund) och satte ihop dem till animationer. Sedan slet jag mitt hår och försökte synka animationerna så gott det gick till ljudet. Det gick väl hyffsat till slut.

(Den är lite paj i synkningen på fingerknäppningarna och i slutet, men jag väljer att tro att man bara märker det om man vet om det, så jag har inte fixat till det. För jag orkar inte.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0