Om arternas uppkomst


Lite tråkigt foto kanske. Det är två separata lådor och de sitter inte ihop egentligen, det gick bara fint att fota dem såhär.
Den översta vevar man och får på så sätt skogen att rulla, så att det ser ut som tågkupén rör sig. Så kan man drömma att man åker tåg där med dem, eller bara fundera över vart de är på väg, vad de tänker på eller vad de ska göra när de kommit fram.
Den undre lådan behöver man bara flippa en switch för att sätta igång. En liten spårvagn på vift, genom staden, naturen och världen. Bland älgar och rävar. Inslagen i manchester från mina favoritbyxor som jag slitit ut och lappat ihop för många gånger för att de ska kunna gå att ha på sig längre.

Screentryck alltihop.

Behind the scenes:

Hemmagjorda kugghjul! Det vänstra är en filmrulle (120) som jag skurit ut skåror i, och det högra är ett litet trähjul jag sågat ut och stoppat nålar i.


Det var ett litet jävulstyg (men den utmaningen är halva nöjet) att försöka få den lilla, lilla motorn att inte gå så himla snabbt. Planeten skulle ju susa förbi alldeles för snabbt då. Men med lite kugghjul från gamla bandspelare (motorn är också från en gammal bandspelare) där ett gummiband går från liten axel till stor, så saktas för varje steg farten ner litegrann och blir till slut mer behaglig. Hur länge bateriet orkar driva det hela vet jag dock inte alls. Den som lever får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0